De dinoaktie van Albert Heijn waarbij kinderen dinoplaatjes spaarden welke met behulp van een smartphone App tot leven kwamen is tot premiumactie van 2016 uitgeroepen! De actie krijgt lof voor de communicatie van en tijdens de actie en voor de toevoeging van AR (Augmented Reality) aan de kaarten. Albert Heijn krijgt de credits voor het brengen van deze techniek naar de Nederlandse huiskamers!
Jaarlijks verkiest vakmagazine PromZ de actie van het jaar. Het gaat hierbij om een actie die de kracht van het premium goed laat zien. De prijs laat zien hoe het gebruiken van een premium in combinatie met goede communicatie het succes van de actie als geheel versterkt.
Andere genomineerden
Andere kanshebbers voor deze prijs waren Becel met de botervlootjes, Blue Band en de beroepencampagne, AA-Drink met hun Dafne-vlag, de Jumbo Racedagen met Max Verstappen, Plus met Angrybirds en Heineken met hun W-shirt, het Biertegoed en de klap-mee-daille. Ook Jupiler krijgt met hun ‘mannen weten waarom’ actie die barbecuepremiums promoot een pluim.
En u?
Het combineren van goede communicatie met het weggeven van een premiumartikel blijkt goed te werken. Wij denken zelfs dat u de meerderheid van eerdergenoemde acties zelfs kent. Premiums zijn onderdeel van een goede promotiestrategie op veel niveaus. Het gaat hierbij niet alleen om grote acties van landelijk bekende merken maar dit geldt ook voor lokale ondernemers die samenwerken! Weet u een leuke actie of denkt u juist nog na over het weggeven van een leuk product ter promotie? Neem eens een kijkje in onze webshop of neem contact met ons op!
Geef een reactie